Compte! Transport públic amb obstacles!
Ferran Ramírez/ CanalSolidari.org 3
Si has localitzat algun altre “punt negre” d’accessibilitat al transport públic, pots posar-te en contacte amb l’ Associació Catalana per a la Integració del Cec i l’ONCE per donar-los avís.
Què és això?
L’Associació Catalana per a la Integració del Cec adverteix que el disseny d’algunes estacions de metro de la Línia 9 és perillós. L’ONCE afegeix que les franges de cautxú d’algunes parades d’autobús també ho poden ser.
El transport públic pot ser un perill a Barcelona? Per moltes persones cegues, sí. L’Associació Catalana per a la Integració del Cec (ACIC) ha analitzat l’accessibilitat de la nova Línia 9 i ha advertit que les parets còncaves de les andanes de tres de les cinc estacions inaugurades la passada setmana suposen un obstacle insalvable per a les persones invidents. Com que no estan dissenyades de forma recta sinó corbada, una persona amb discapacitat visual pot acostar-s’hi sense adonar-se que hi ha un obstacle perillós i es pot colpejar el cap. De fet, qualsevol persona sense cap tipus de discapacitat pot colpejar-se el cap al aixecar-se d’alguns dels bancs de l’andana.
Segons afirma l’entitat, la llei de promoció d’accessibilitat i supressió de barreres arquitectòniques diu que un itinerari adaptat “ha de tenir una amplada mínima de 0,90 metres i una alçada lliure d’obstacles en tot el recorregut de 2,10 metres”. Per això, reclama mesures perquè les estacions encara no inaugurades garanteixin l’accessibilitat de les persones cegues. Tot i així, reconeix que el disseny de la nova línia ha incorporat bones pràctiques d’accessibilitat, com els encaminaments tàctils per ser seguits amb el bastó, ascensors amb veu i retolats en Braille o la lletra amb colors contrastats.
Per la seva banda, L’ONCE ha criticat el risc que suposa la instal·lació de franges rugoses de cautxú recliclat a prop de 2.000 parades d’autobús de Barcelona. La goma es desenganxa del terra i s’adhereix al peu i ja s’han produït diverses caigudes de persones grans. L’organització ha rebut nombroses queixes i lamenta que ningú no sol·licités la seva opinió. El regidor de mobilitat de L’Ajuntament, Francesc Narváez, ha assegurat, però, que la instal·lació va passar tots els controls i que el nombre de bandes amb mal estat són “una anècdota”.
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada