- Enguany s’ha donat suport a 202 empreses per elaborar un pla d’igualtat o contractar un agent d’igualtat en el 2010 que beneficiarà més de 61.000 persones treballadores
- Treball ha destinat 2,1 milions d’euros en ajuts, un 47,5% més que en el 2009
- Catalunya va ser pionera l’any 2005 al posar en marxa aquesta ordre i avançant-se a la Llei orgànica per a la Igualtat efectiva de dones i homes, que es va aprovar el mes de març de 2007
- Per donar més suport a les empreses en l’àmbit de la igualtat d’oportunitats, el Departament posa en marxa un servei tècnic d’informació, assessorament i formació
El Departament de Treball ha donat suport a un total de 578 empreses per elaborar un pla d’igualtat o contractar un agent d’igualtat a través de l’Ordre per al foment de la igualtat d’oportunitats entre homes i dones en l’àmbit de les relacions laborals a Catalunya des de que es va posar en marxa de forma pionera l’any 2005. En concret, el Departament ha donat suport a 118 empreses perquè contractin un agent d’igualtat i a 460 més perquè desenvolupin un pla d’igualtat. Dels plans d’igualtat i de la tasca dels agents d’igualtat s’han beneficiatmés de 264.000 persones treballadores en aquest període.
L’objectiu del Departament a través d’aquesta ordre és donar suport a les empreses, que en l’àmbit de les relacions laborals adoptin mesures per fomentar la igualtat d’oportunitats entre dones i homes, així com millorar els resultats respecte de la paritat en tots els estaments jeràrquics de la seva organització.
La directora general d’Igualtat d’Oportunitats en el Treball del Departament de Treball, Sara Berbel, ha destacat que “cada cop hi ha més empreses interessades en desenvolupar un pla d’igualtat i per això any rere any creix el número d’empreses que reben aquests ajuts”.
La directora general també ha explicat que “aquesta setmana el Departament ha posat en marxa un nou servei per a totes les empreses de Catalunya que vulguin informar-se sobre què és un pla d’igualtat, que necessitin assessorament sobre com desenvolupar-lo donades les seves característiques específiques i que també puguin rebre formació, bé sigui de forma virtual o presencial”.
Treball va posar en marxa aquesta ordre l’any 2005 avançant-se a la Llei orgànica per a la Igualtat efectiva de dones i homes, que es va aprovar el mes de març de 2007, la qual obliga a les empreses de més de 250 persones a negociar amb els representants dels treballadors i treballadores l’elaboració d’un pla d’igualtat.
Enguany Treball ha donat suport a un total de 202 empreses per elaborar un pla d’igualtat o contractar un agent d’igualtat, el que suposa un increment del 35,5% respecte l’any 2009. En concret, el Departament ha donat suport a 32 empreses perquè contractin un agent d’igualtat i a 170 més perquè desenvolupin un pla d’igualtat.
Dels plans d’igualtat i de la tasca dels agents d’igualtat se’n beneficiaran 61.104 persones treballadores. El Departament ha adjudicat un total de 2,1 milions d’euros en aquests ajuts, un 47,5% més que l’any anterior. Entre les empreses que s’han acollit enguany a aquests ajuts per desenvolupar un pla d’igualtat o contractar un agent destaquen Amitech Spain; Condis Supermercats; Transportes Calsina y Carré; Càrnica Batallé; Garbet, neteja i manteniment integral; Massimo Dutti Logística; i T-Systems, entre d’altres.
Evolució agents i plans per a la igualtat (2005 – 2010)
| 2005 | 2006 | 2007 | 2008 | 2009 | 2010 | TOTAL |
Agents d’igualtat | 4 | 7 | 20 | 26 | 29 | 32 | 118 |
Plans per a la igualtat | 11 | 22 | 54 | 83 | 120 | 170 | 460 |
Total | 15 | 29 | 74 | 109 | 149 | 202 | 578 |
Font: Departament de Treball
A més del suport econòmic, el Departament organitzarà per a totes les empreses que rebin aquests ajuts un total de 12 sessions de formació per tal de assessorar i acompanyar a les empreses al llarg de tot el procés. En aquestes sessions s’informa sobre com fer la diagnosi, com dissenyar el pla d’igualtat i què implica per a les empreses tenir aquest pla.
Amb aquesta ordre es dóna compliment a les mesures recollides a l’Acord Estratègic per a la internacionalització, la qualitat de l’ocupació i la competitivitat de l’economia catalana per fomentar la igualtat d’oportunitats, lluitar contra la discriminació per motius de gènere i avançar en l’àmbit de la conciliació de la vida personal, familiar i laboral.
Assessorament, informació i formació personalitzat per a les empreses
El Departament de Treball ha posat en marxa un Servei Tècnic d’Informació, Assessorament i Formació per a les empreses en l’àmbit de la igualtat d’oportunitats. L’objectiu d’aquesta nova iniciativa és donar resposta a la creixent necessitat d’informació, assessorament i formació de les empreses en aquest àmbit i donar-los suport en la implantació de mesures i accions de millora en les seves organitzacions.
Aquesta iniciativa oferirà un servei bàsicament virtual i telefònic - tot i que també inclou assessorament presencial- a través del qual es posarà a l’abast de les empreses informació, assessorament individualitzat, formació on line, instruments metodològics i altres recursos per tal que les empreses puguin elaborar i desenvolupar plans d’igualtat i al mateix temps incorporar mesures d’organització del temps que afavoreixin la conciliació de la vida laboral i personal.
Aquest Servei Tècnic estarà ubicada a la plataforma e-Catalunya (www.gencat.cat/treball), dins del portal web del Departament de Treball, i hi podran accedir totes les empreses del territori.
A través d’aquest espai virtual s’oferiran diferents serveis com per exemple formació on line que es realitzarà a través de diferents mòduls formatius independents i de curta durada. Cada empresa podrà accedir als mòduls que siguin del seu interès possibilitant així una formació flexible i adaptada a les necessitats de cada organització. Els possibles continguts són com dissenyar plans d’igualtat, com avaluar-los, com fer la diagnosi prèvia, analitzar la normativa en aquest àmbit, entre d’altres.
D’altra banda, des del portal les empreses trobaran una sol·licitud per demanar assessorament i consultoria individualitzada de forma presencial o bé on line sobre els dubtes que tinguin per desenvolupar el pla d’igualtat o per elaborar un pla de conciliació de la vida personal i laboral.
Al Servei Tècnic les empreses també trobaran totes les eines i instruments que ha desenvolupat el Departament de Treball per ajudar a les empreses en l’àmbit de la igualtat com les 6i de la igualtat o les 6C de la conciliació; i un espai de novetats i d’agenda amb notícies i informacions en aquest àmbit.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada