dilluns, 3 d’octubre del 2011

Informacions actualitat sobre infància

En profunditat

  • Projecte "Escolta'm" per a una tutoria personalitzada

    Antoni Giner i Carme Saumell
    Aquest article pretén fer una petita presentació del projecte "Escolta'm". Es tracta d'un projecte que se situa dins de l'àmbit de l'acció tutorial als centres educatius, tant de primària com de secundària.
    El projecte proposa personalitzar l'escola amb un pla d'intervenció educativa que estableixi una vinculació educativa positiva entre el tutor i l'alumne, i que proporcioni a tot l'alumnat factors promotors que els reconeguin i els acompanyin en el seu creixement per anar aconseguint cotes de seguretat personal que els ajudin a desenvolupar-se de manera integral i satisfactòria.

Àmbit jurídic

  • El Pla de parentalitat en el llibre II del Codi civil de Catalunya relatiu a la persona i la família

    Elena Lauroba
    UB, e.lauroba@ub.edu

    L'1 de gener de 2011 va entrar en vigor el llibre II del Codi civil de Catalunya, relatiu a la persona i la família (Llei 25/2010, de 29 de juliol), que reforma i actualitza els continguts del Codi de família (1998) i introdueix novetats importants, amb la voluntat d'adaptar-se a l'evolució de les famílies i la societat en els darrers anys. Aquí volem destacar que, en la regulació de la crisi de parella, els dos aspectes més remarcables són l'aposta per la guarda conjunta com a modalitat preferida/preferent i la regulació del Pla de parentalitat.

La Finestra

  • Acompanyant famílies en situació de risc: L'espai maternoinfantil EQMON

    Núria Capdevila Seix, educadora social d'EQMON
    En representació de tot l'equip d'EQMON
    Ben al mig de l'Eixample esquerre, a tocar del parc de l'Escorxador i amb llum natural durant tot el dia, un espai curiós s'entreveu entre comerços, associacions, pisos particulars i la parròquia. En un lloc ple de joguines, peluixos, informes, xumets, trossos de roba i cafès es reuneixen diàriament un grup de mares, un grup d'infants, i un de professionals que intenten fer de cada matí una estona agradable, d'intercanvi i d'aprenentatge.

Actualitat i informacions

  • Es regula la protecció dels menors durant el règim de visites de progenitors i familiars

    El passat mes de juny es va aprovar el Decret que regula els serveis tècnics de punt de trobada, un recurs que té com a objectiu atendre i prevenir la conflictivitat familiar en un lloc neutral i transitori amb personal qualificat. Actualment hi ha 20 serveis tècnics de punt de trobada estesos per 17 municipis catalans, que el 2010 van atendre més de 1.600 menors.
    Llegir més...
  • El Comitè dels Drets del Nen celebra el 30 de setembre el seu debat general entorn dels drets dels nens i nenes amb pares i mares que estan en centres penitenciaris

    La jornada tindrà lloc a Ginebra (Suïssa) i supervisarà l'aplicació de la Convenció, concretament del seu article 9, amb relació als drets dels nens i nenes que tenen els pares en centres penitenciaris.
    Atesa la complexitat del tema, el Comitè ha proposat abordar-lo partint de dos grups de treball sobre dues vessants:
    • Nadons, nens i nenes que viuen amb els pares i mares que estan a la presó o els visiten.
    • Nenes i nens ubicats fora dels centres penitenciaris quan els seus progenitors són empresonats.
    Per a més informació: Web del Comité de los Derechos del Niño
  • La Creu Roja informa sobre l'impacte de la crisi en la infància i les famílies

    La Creu Roja de Catalunya ha presentat, el passat mes de juliol, el primer informe de l'Observatori de Vulnerabilitat de l'entitat. Aquest estudi pilot té el nom de "L'impacte de la crisi en la infància i les famílies", i té com a objectiu apropar-se als usuaris dels programes de lluita contra la pobresa i l'exclusió social de la Creu Roja a fi d'avaluar la incidència dels projectes sobre aquestes persones i poder detectar noves necessitats per adaptar així l'actuació humanitària de l'entitat a la variable realitat social.
    Per a més informació: L'impacte de la crisi en la infància i les famílies

Formació