dimecres, 17 de març del 2010

Novetats en legislació d'immigració

  • Informació sobre la supressió recíproca de visats diplomàtics als ciutadans del Kazakhstan i Espanya

    El BOE 49, de 25 de febrer de 2010 publica l'aplicació provisional de l'Acord entre el Govern d'Espanya i el de la República de Kazajstàn sobre supressió recíproca de visats en passaports diplomàtics, amb la qual cosa, els nacionals d'ambdós països, titulars d'un passaport diplomàtic vàlid i en vigor, podran entrar en territori de l'altre sense visat per estades d'un màxim de 90 dies en un període de 180 dies, des de la data de la primera entrada.
    PDF del text
  • Proposta de modificació dels visats de llarga durada en l'Acord Schengen

    El 27 de febrer es va presentar la proposta de Reglament per modificar l'Acord Schengen en allò relatiu als visats de llarga durada i a les descripcions en el sistema d'informació de visats. Aquesta proposta estableix l'obligació de que els Estats membres expedeixin els visats de llarga durada seguint el model uniforme per visats establert en el Reglament 1683/95. Les normes sobre consultes del Sistema d'Informació de Schengen i dels altres Estats membres en cas que es descobreixi una descripció quan es tramiti una sol·licitud per a un permís de residència hauran també d'aplicar-se a la tramitació de les sol·licituds de visats de llarga durada. Els visats per una estada superior a tres mesos seran visats nacionals expedits per un dels Estats membres d'acord amb la seva pròpia legislació o al dret comunitari.
    Extret del butlletí nº57 de la Càtedra d'Immigració, Drets i Ciutadania de la UdG
    PDF del document
  • Circular nº 1/2010 del Ministeri de l'Interior: Instruccions sobre determinades actuacions policials derivades de la nova llei 2/2009 que modifica la LO 4/2000, de 11 de gener

    La circular, que està estructurada en sis instruccions, regula la forma en la qual els funcionaris de les unitats d'estrangeria i fronteres del Cos Nacional de Policia han de procedir per a tramitar el procediment sancionador contra un estranger que es troba en situació irregular al país, després de la reforma de la Llei d'estrangeria per la LO 2/2009. Destaquem d'aquesta circular els aspectes següents:
    • Informa sobre la situació en la que pot quedar l'estranger que es conduït a comissaria, com a detingut o a efectes d'identificació, una vegada acordat la iniciació del procediment sancionador.
    • Facilita al funcionari policial els criteris que ha de tenir en compte per determinar la modalitat de procediment sancionador a seguir (ordinari o preferent) quan es prevegi sancionar la infracció de situació irregular amb l'expulsió.
    • Indica les actuacions que ha de seguir el funcionari policial quan, en el moment d'iniciar el procediment sancionador, no sàpiga si ha de tramitar-lo preferentment o per via ordinària.
    A més, en relació amb el dret a l'assistència jurídica gratuïta que es reconeix a l'estranger a l'article 22 de la LO 2/2009,
    • Regula la manera de fer constar la voluntat expressa de l'interessat d'interposar el recurs o exercitar l'acció corresponent que exigeix l'esmentat article quan l'estranger estigui custodiat per la policia.
    Finalment, destacar que també es dóna instruccions relatives a la documentació que ha d'acompanyar obligatòriament a l'estranger quan ingressa en un CIE.
    PDF del comentari del Mnisteri de l'Interior sobre la circular

    FONT: Butlletí secretaria per a la immigració