dimarts, 27 d’abril del 2010

Documentació i recursos

Documentació

  • Recerca i immigració II

    Portada de la publicació
    La publicació recull els 19 articles d'investigació presentats durant la III Jornada de Recerca i Immigració, celebrada el desembre de 2008 a l'Institut d'Estudis Catalans, i realitzats per grups de recerca interdisciplinaris de la Universitat de Lleida, la Universitat Pompeu Fabra, la Universitat Autònoma de Barcelona, la Universitat de Barcelona, la Universitat de Vic i la Universitat Rovira i Virgili. Els estudis analitzen diferents aspectes en quatre àmbits molt relacionats amb la immigració: la contractació en origen, les necessitats formatives i les condicions de treball; els reptes i les necessitats de l'àmbit educatiu; polítiques públiques, percepció ciutadana i material d'acollida; i estratègies d'adaptació de dones i joves.
    Recerca i immigració II: convocatòria d'ajuts 2006. Barcelona: Generalitat de Catalunya, Departament d'Acció Social i Ciutadania, Secretaria per a la Immigració, 2009
    PDF de la publicació
  • Les potencialitats econòmiques de la innovació en l'àmbit social

    La publicació conté la transcripció de la Jornada d'economia 2009: "Les potencialitats econòmiques de la innovació en l'àmbit social", duta a terme el 19 de novembre del 2009 a Barcelona. El contingut de les ponències marca l'augment dels serveis que es donen i la quantitat de recursos humans, persones voluntàries i contractades que es dediquen a fer funcionar les empreses, tant del sector privat, com del tercer sector social, com les administracions públiques.
    Les potencialitats econòmiques de la innovació social: Barcelona, 19 maig 2009. Barcelona: Fundació Josep Irla, 2010
    PDF de la publicació

Recursos

  • Serveis educatius específics

    Els serveis educatius específics donen suport a l'activitat pedagògica dels centres en la seva actuació amb l'alumnat amb discapacitats específiques que interfereixen en el seu desenvolupament personal, social i curricular. Els serveis són: el CREDA per a l'alumnat amb greus trastorns d'audició, llenguatge i/o comunicació i el CREDV, en col·laboració amb l'ONCE, per a l'alumnat amb ceguesa o greus trastorns de la visió. Experimentalment, alguns serveis territorials disposen de serveis educatius específics per a l'alumnat amb greus trastorns motrius i d'accessibilitat (SEEM) i per a l'alumnat amb trastorns generalitzats del desenvolupament i la conducta (SEETDiC).
    Web de 'Serveis educatius específics'

    FONT: DIXIT