dimecres, 22 de setembre del 2010

Per la defensa dels valors educatius, del diàleg i del sector del Lleure Català


AEISC  ACELLEC ACCAC

COMUNICAT DE L’AEISC, ACELLEC I ACCAC DAVANT LA POLÈMICA GENERADA PER L’ANUL·LACIÓ DE LES SORTIDES I COLÒNIES ESCOLARS

PER LA DEFENSA DELS VALORS EDUCATIUS, DEL DIÀLEG I DEL SECTOR DEL LLEURE CATALÀ
Les patronals sotasignants (AEISC, ACELLEC i ACCAC) en representació del sector del lleure educatiu i de les cases de colònies, aplegades a les nostres respectives entitats i empreses, davant de la situació que s’ha generat en relació al boicot d’una part del col·lectiu de mestres de Catalunya decidint anul·lar les colònies escolars com a mesura de protesta davant el Departament d’Educació, volem fer públiques les següents consideracions:
No entenem aquesta mesura, donat que afecta a un sector professional que no és, ni de lluny, el responsable del conflicte, afectant a d’altres treballadors/es de l’àmbit educatiu amb pèrdues de llocs de treball, ni que per això s’utilitzi l’educació dels infants deixant-los sense anar de colònies ni fer sortides escolars.

Els sotasignants demanem al conjunt dels agents educatius del país, al Govern i als sindicats que siguin capaços de salvar les seves diferències i consensuar acords.
Les colònies i sortides escolars són, a Catalunya, un recurs educatiu que ha contribuït a portar l’educació fora de l’aula per tal de construir nous coneixements a partir de noves experiències. Aquest repte educatiu, propiciat gràcies a un corrent pedagògic encetat ara ja fa més de 30 anys, representa una de les expressions més evidents de la singularitat i riquesa del nostre sistema educatiu i porta les colònies a esdevenir quelcom més que una tradició.
Gràcies a l’esforç dels diferents professionals de l’educació, professors, mestres, educadors i monitors hem arribat, amb molts entrebancs, a consolidar un marc educatiu fora de l’aula que és un recurs pedagògic insubstituïble per fer front els nous reptes socioeducatius que una societat moderna ha d’endegar davant de la complexitat social de les noves generacions.
La construcció d’aquest nou marc no ha estat exempta de dificultats i sacrificis de tota mena. De ben segur que bona part d’aquest esforç no ha estat del tot reconegut i convé fer-ho. Segurament la dedicació personal s’hauria d’haver reforçat amb un ferm convenciment institucional, i més aprofitant que la nova Llei d’Educació reconeix les bases per fer-ho.
Per tot això cal agrair especialment la ferma voluntat de la majoria dels mestres que, malgrat la situació actual, segueixen sent fidels als més elementals principis educatius i continuen fent ús d’un recurs de gran vàlua, com són les colònies i les sortides, en lloc d’utilitzar-lo com a moneda de canvi.

El boicot és, per definició, una mesura de pressió que en l’àmbit educatiu suposa traslladar als qui són receptors de l’acció educativa un exemple que  vulnera valors educatius fonamentals. Això implica, per qui el practica, la pèrdua de l’aval necessari per erigir-se en defensor del propi sistema educatiu.

AEISC   -   ACELLEC   -   ACCAC
Barcelona, 21 de setembre de 2010

Per a més informació:
Isabel Vergara  Tel.  93 430 16 06
Josep M. Valls Tel. 606 93 27 92
Pere Gassó. Tel. 93 872 14 22
Les patronals sotasignants (AEISC, ACELLEC i ACCAC) en representació del sector del lleure educatiu i de les cases de colònies, aplegades a les nostres respectives entitats i empreses, davant de la situació que s’ha generat en relació al boicot d’una part del col·lectiu de mestres de Catalunya decidint anul·lar les colònies escolars com a mesura de protesta davant el Departament d’Educació, volem fer públiques les següents consideracions:
No entenem aquesta mesura, donat que afecta a un sector professional que no és, ni de lluny, el responsable del conflicte, afectant a d’altres treballadors/es de l’àmbit educatiu amb pèrdues de llocs de treball, ni que per això s’utilitzi l’educació dels infants deixant-los sense anar de colònies ni fer sortides escolars.

Els sotasignants demanem al conjunt dels agents educatius del país, al Govern i als sindicats que siguin capaços de salvar les seves diferències i consensuar acords.
Les colònies i sortides escolars són, a Catalunya, un recurs educatiu que ha contribuït a portar l’educació fora de l’aula per tal de construir nous coneixements a partir de noves experiències. Aquest repte educatiu, propiciat gràcies a un corrent pedagògic encetat ara ja fa més de 30 anys, representa una de les expressions més evidents de la singularitat i riquesa del nostre sistema educatiu i porta les colònies a esdevenir quelcom més que una tradició.
Gràcies a l’esforç dels diferents professionals de l’educació, professors, mestres, educadors i monitors hem arribat, amb molts entrebancs, a consolidar un marc educatiu fora de l’aula que és un recurs pedagògic insubstituïble per fer front els nous reptes socioeducatius que una societat moderna ha d’endegar davant de la complexitat social de les noves generacions.
La construcció d’aquest nou marc no ha estat exempta de dificultats i sacrificis de tota mena. De ben segur que bona part d’aquest esforç no ha estat del tot reconegut i convé fer-ho. Segurament la dedicació personal s’hauria d’haver reforçat amb un ferm convenciment institucional, i més aprofitant que la nova Llei d’Educació reconeix les bases per fer-ho.
Per tot això cal agrair especialment la ferma voluntat de la majoria dels mestres que, malgrat la situació actual, segueixen sent fidels als més elementals principis educatius i continuen fent ús d’un recurs de gran vàlua, com són les colònies i les sortides, en lloc d’utilitzar-lo com a moneda de canvi.

El boicot és, per definició, una mesura de pressió que en l’àmbit educatiu suposa traslladar als qui són receptors de l’acció educativa un exemple que  vulnera valors educatius fonamentals. Això implica, per qui el practica, la pèrdua de l’aval necessari per erigir-se en defensor del propi sistema educatiu.

AEISC   -   ACELLEC   -   ACCAC
Barcelona, 21 de setembre de 2010

Per a més informació:
Isabel Vergara  Tel.  93 430 16 06
Josep M. Valls Tel. 606 93 27 92
Pere Gassó. Tel. 93 872 14 22