dimarts, 3 de maig del 2011

El 012 s'estrena a Twitter


  • Entra en funcionament el nou Twitter d'atenció ciutadana 012 per informar, entre d'altres, dels serveis i tràmits de la Generalitat
  • També s'ha publicat la tercera edició de la Guia d'usos i estil a les xarxes socials de la Generalitat de Catalunya
El 012, el servei d'atenció i informació ciutadana de la Generalitat de Catalunya, s'estrena a Twitter. Aquest nou canal, impulsat pel Departament de la Presidència, atén les consultes de la ciutadania de manera complementària al servei que ja s'ofereix telefònicament des del 012, per correu electrònic des de la bústia de queixes i suggeriments, a través del web www.gencat.cat i presencialment des de les Oficines d'Atenció Ciutadana (OAC).


Des d'avui, el canal Twitter 012 també informa dels serveis i tràmits que més demanda generen en èpoques concretes, com ara la preinscripció escolar, els ajuts a famílies, etc.
El servei es donarà de dilluns a divendres no festius de 9 a 14h i té algunes pautes d'ús per millorar l'entorn de participació, com ara que es facin peticions vinculades als serveis, tràmits i temes d'interès que dóna el 012; que es mantingui el respecte i no s'ofengui a ningú i que les peticions no continguin dades de caràcter personal ni informació publicitària.

60 canals de Twitter al servei de la ciutadania
El del 012 no és l'únic compte de Twitter de la Generalitat, que ja compta amb seixantena de canals a Twitter per interactuar amb la ciutadania. En aquest sentit, el Govern ha fet una aposta decidida per comunicar i difondre l'activitat i els serveis als ciutadans també des de les xarxes socials, i en els darrers mesos s'ha anant obrint diferents comptes institucionals a Twitter per publicar-hi micromissatges relacionats amb l'activitat de la institució, dels departaments mateixos, de serveis com ara estadística, llengua o meteorologia i també, per informar i avisar en el cas de situacions d'emergència.

Guia d'usos i estil a les xarxes socials
Tots aquest nous serveis de micromissatges, i els que es posaran en marxa en un futur, són possibles gràcies a la Guia d'usos i estil a les xarxes socials de la Generalitat de Catalunya, una publicació en format digital que ja ha arribat a la tercera edició. La guia facilita indicacions per homogeneïtzar la presència de la Generalitat a les xarxes socials.
Entre d'altres, el text conté el procediment que cal seguir per obrir bústies, comptes i perfils de qualsevol departament, servei o marca, incloses les empreses públiques participades majoritàriament per la Generalitat, en aquests espais de relació i participació. La guia també explica els usos i objectius de presència en cadascuna de les xarxes socials, i dóna els criteris d'estil comunicatiu més adequats per a cada eina.
La tercera edició d'aquesta guia d'usos es pot descarregar des de: http://www.gencat.cat/web/meugencat/cat/xarxes.htm
 
FONT: