divendres, 8 d’abril del 2011

Benestar Social i Família i les entitats municipalistes acorden un protocol d'actuació per a l'emissió dels informes d'integració que deriven de la Llei d'estrangeria



El conseller de Benestar Social i Família, Josep Lluís Cleries, el president de la Federació de Municipis de Catalunya (FMC), Manuel Bustos, i el president de l’Associació Catalana de Municipis (ACM), Salvador Esteve, han signat aquest matí el protocol d’actuació per a la realització dels informes d’integració i adequació de l’habitatge que deriven de l’última reforma de la Llei d’estrangeria.
 
El nou reglament d’aquesta llei estatal preveu tres supòsits en què l’emissió d’informes correspon a les comunitats autònomes i, en alguns casos, als ajuntaments. Aquests supòsits són:
  • Informe sobre l’esforç d’integració per renovar les targetes de residència temporal
  • Informe sobre l’adequació de l’habitatge per autoritzar el reagrupament familiar
  • Informe sobre la integració social de la persona estrangera per accedir a una autorització de residència per arrelament
El Departament de Benestar Social i Família i les entitats municipalistes van acordar el passat 17 de febrer que fos la Generalitat qui elaborés aquests informes a partir dels documents sobre la integració de les persones immigrades que amb caràcter‘preceptiu i determinant’ han de proporcionar els ajuntaments.
 
L’acord entre el Departament, l’ACM i la FMC també destaca la necessitat d’establir criteris homogenis i compartits que han d’aplicar els ajuntaments per evitar interpretacions contradictòries en els informes. En aquest sentit, ja s’ha constituït un grup de treball integrat a la Comissió Mixta Generalitat–Ens locals que ha de fixar aquests criteris comuns en els informes dels ajuntaments.